Ateliere tematice in scolile partenere – iunie 2016

„Activitatea de promovare a valorilor europene cu care a debutat proiectul CNBS Euroscola2016 a avut un impact puternic asupra capacității mele de a explica și reformula răspunsuri pertinente și ușor comprehensibile pentru copii de gimnaziu. Am realizat, împreună cu colegele mele de echipă o prezentare, care urma să ne asigure suportul informațional pentru tema aleasă – Toleranța.

Am început prin a le solicita copiilor răspunsuri simple la întrebări precum ”Ce este UE?”, ”Dați exemple de state membre”, ”Puteți enumera valorile fundamentale ale UE?”. Am fost uimită de interesul remarcabil de care au dat cei mici dovadă de-alungul acestei discuții-prezentare. Aceștia au colaborat cu noi, ne-au răspuns inițial timid, apoi, acomodându-se, relaxat…Fiecare dintre cele două ore de curs în care am realizat activitatea au trecut repede, însă ne-am încadrat bine, deși am făcut multe lucruri ce aveau ca element comun toleranța.

Suportul audio-video, respectiv cele două filmulețe pe care le-am inserat în timpul prezentării au fost eficiente și au atras atenția elevilor, ajutându-ne să transformăm o oră cu caracter social-politic, într-una de destindere și gândire practică.”

Roxana Radu, a Xa D

 

„Aceasta activitate a fost o provocare pentru creativitatea noastra, intrucat a trebuit sa dezvoltam exercitii si jocuri inovative pe baza a doua teme complexe: toleranta si respectul. De asemenea, am intampinat, la inceput, reticenta elevilor fata de propunerile noastre; treptat am reusit sa cream o atmosfera placuta, iar copiii au devenit curiosi, implicandu-se  alaturi de noi in activitati. Ne bucuram  ca am avut prilejul de a ne intoarce la locul de unde am pornit, scoala gimnaziala, si ca am avut ocazia de a lucra cu elevi deosebiti, dornici sa descopere.”

                                                                                                                                                                                Cristiana Ion, a IX-a B

 

„Din punctul meu de vedere, această activitate a fost folositoare atat pentru noi, cât și pentru copii. La început nu erau prea multi copii care au vrut să  participe, dar pe parcurs au intervenit cât mai multi. Prin jocurile realizate, copiii au înțeles ce este respectul și de ce trebuie sa fim respectuoși. De asemenea, consider că acestea  au fost folositoare, deoarece au fost mai interesați decât dacă am fi mers doar să le vorbim.  Pe de altă parte, pentru mine, această activitate a reprezentat o ocazie de a ma deschide mai mult în fata oamenilor și de a reuși să vorbesc în public fără emoții. În concluzie, consider ca acei copii au înțeles ceea ce am vrut sa le transmitem în legătură cu tema respectului.”                         

                                                                                                                                                                          Carmen Gavrila, a IXa B

 

 „În primul rând, ce mi-a atras atenția la grupul de aproape 30 de copii care făceau gălăgie la momentul intrării noastre  în clasă, a fost liniștea neașteptată și neobișnuită pe care, fără intervenția doamnei învățătoare, micuții au arătat-o in timpul activitatii. Am fost plăcut surprins să-i văd interesati, le-am captat atentia si așteptau să vadă ce urmeaza. Pentru mine a fost o experienta deosebita”  

Alexandru Iosif, a IX-a B

 

„Am avut emotii pana sa inceapa activitatea, chiar daca mai participasem la activitati de genul acesta, pentru ca nu stiam care va fi reactia copiilor si daca le va placea. Desi ei au fost putin galagiosi la inceput, pe parcursul activitatii am reusit sa le captam interesul, determinandu-i sa se implice. Mi-au placut foarte mult impresiile impartasite de ei la finalul activitatii”

Radu Dumitrescu, a IXa B

 

„Majoritatea copiilor din zilele de azi sunt deschisi sa invete lucruri noi, acceptand provocarile rapid. Desi la inceput elevii au fost nesiguri pe ei, am fost placut surprinsi de faptul ca au luat initiativa si s-au facut remarcati, demonstrand ca au multe cunostinte la o varsta destul de frageda. Aceasta experienta a fost interesanta atat pentru ei, lucru pe care l-am aflat in urma chestionarului de la final, cat si pentru noi, deoarece am avut ocazia sa ne aflam in postura de lideri,de persoane pe care generatia lor sa le poata lua drept modele de urmat.” 

Diana Tescu, a IXa B

 

„A fost o activitate foarte interesanta, deoarece a fost greu sa facem niste copii de 7 ani sa inteleaga mesajul pe care am vrut sa-l transmitem , si apoi sa poata raspunda la intrebarile noastre. Mi-a placut faptul ca acei copii mi-au adus aminte cat de energici si de greu de tinut in frau eram si noi, de fapt, aceasta  a fost cea mai grea incercare a noastra. A trebuit sa venim cu o prima idee de impact si usor de inteles de cei mici.” 

Mihai Stancu, a IXa B 

 

„In calitate de participant al proiectului Euroscola 2016, pot spune ca prin activitatea pe care am desfasurat-o miercuri, 15 iunie, in incinta Scolii Gimnaziale „Mihai Viteazul”, am urmarit dezvoltarea personala a elevilor clasei a V-a A. Le-am oferit copiilor sansa de a intelege mai bine ce este SOLIDARITATEA, valoarea europeana pe care ne-am ales-o pentru a o detalia. Prin jocuri copiii au inteles cum sa se sustina reciproc, cum sa comunice intre ei, invatand ce inseamna sa fie solidari.

Am prezentat pe scurt valorile europene printr-un material PowerPoint, a urmat apoi un joc de gasire a unor cuvinte cheie in ceea ce priveste subiectul ales. A urmat un altul, in care elevii au trebuit sa se bazeze unul pe celalalt prin comunicare, sa se indrume reciproc. Ambele jocuri au necesitat lucrul in echipa, dezvoltandu-se astfel spiritul de devotament.”

Karla Matei-Grigorescu, IXB

 

„In cadrul activitatii organizate la Scoala „Mircea Voda” din data de 16.06.2016 am reusit sa le explicam elevilor din ciclul gimnazial ce inseamna fenomenul de migratie, cu ce se ocupa Uniunea Europeana, ce valori promoveaza aceasta si am discutat si despre drepturile pe care le are un cetatean al Uniunii Europene. De asemenea, pe parcursul intregii actiuni am dezbatut una dintre principalele valori promovate de catre UE si anume egalitatea. Toata actiunea s-a bazat pe jocuri si activitati interactive, si am fost placut surprinsa sa gasesc tineri dornici sa invete si, de asemenea, dornici sa ramana cat mai mult alaturi de mine si de colega mea. Ceea ce m-a atras cel mai mult in organizarea acestei activitati a fost dorinta mea de a ajuta copiii sa invete si altceva, lucruri pe care nu au sansa sa le dezbata in cadrul orelor de curs si, de asemenea, pot spune ca in cadrul unei astfel de activitati copiii primesc noi informatii foarte utile pentru apartenenta lor la societate si au sansa de a isi dezvolta mai bine capacitatea de a intelege si de a se manifesta mai bine in cadrul unui colectiv. Eu, pe de alta parte, am reusit sa-mi dezvolt mai bine abilitatile de a organiza, de a comunica si, cel mai mult, ma incat ideea ca am reusit sa ajut elevii sa inteleaga si sa se distreze, in acelasi timp, punand in aplicare unul dintre modelele europene de predare interactiva.”

Denisa Manda, XID

 

„Pe 15 iunie, intr-o zi de miercuri, alaturi de alte trei colege, Matei Karla, Opritescu Andreea si Nistor Madalina, am organizat prima activitate EUROSCOLA in Scoala Gimnaziala “Mihai Viteazul”. Am intrat la ora fostei noastre doamne diriginte, Ruse Gabriela, unde am gasit 30 de copii de clasa a cincea, cu varste de 11 si 12 ani, pregatiti sa asculte ceea ce aveam de zis si, mai presus de toate, sa se joace impreuna cu noi jocurile promise inca de la intrarea noastra in clasa. Astfel, ne-am inceput activitatea cu ajutorul unei prezentari PowerPoint, care a reusit sa-i faca pe elevi sa inteleaga mai bine cine suntem, ce este EUROSCOLA si, mai ales, care este scopul “vizitei” noastre. Atmosfera a fost incredibila, iar copiii au fost extrem de activi. De asemenea, s-au aratat incantati fata de lucrurile pe care le-au invatat alaturi de noi despre Uniunea Europeana si despre valorile promovate de aceasta. Apoi, pentru a le trezi cu adevarat interesul in ceea ce priveste prezentarea noastra, i-am invitat sa completeze o fisa plina de “cuvinte incrucisate”, unde aveau de identificat 10 valori europene. Intr-un timp de 5 minute, majoritatea au atins scoruri cuprinse intre 7 si 10 puncte.

 

Dupa aceea, ne-am continuat activitatea alegand sa prezentam doua valori fundamentale ale UE: SOLIDARITATEA si COMUNICAREA, acestea doua aflandu-se intr-o stransa legatura. Le-am oferit celor mici exemple din viata reala, cum ar fi cutremurul din 1977, criza refugiatilor sau incendiul de la Colectiv, unde oameni din intreaga Europa au dat dovada de solidaritate, sustinandu-si semenii aflati in niste perioade dificile. I-am incurajat si pe copii sa ne spuna ce inteleg ei prin termenii de mai sus si sa ii puna in aplicare cat mai des. Urmatorul joc a necesitat impartirea elevilor in cinci grupe a cate sase elevi si desemnarea unui lider din fiecare echipa.

Ei au avut de parcurs un traseu plin de obstacole pe care numai liderul avea voie sa il vada, iar mai apoi sa le comunice celorlalti ce au de facut. Am incercat sa punem in practica teoria invatata anterior intr-un mod cat mai potrivit varstei elevilor, iar cei mici ne-au marturisit ca s-au distrat alaturi de noi.”

Bianca Latcan, IXB

 

Opinie – activitate la Școala „Nicolae Titulescu”

„Consider ca activitatea desfășurată a fost un succes, prin aceasta elevii de diferite vârste înțelegând mai bine noțiunea de „egalitate”, o valoare promovata de Uniunea Europeană. De asemenea, am putut discuta despre o problema de actualitate și anume migrația către tarile europene. Toți elevii au fost foarte receptivi și astfel munca noastră a fost ușurată. Mi-a plăcut faptul ca am putut interacționa cu elevi de vârste diferiteb și de asemenea, am fost incantata sa vad ca aceștia sunt deschiși către cunoașterea diferitelor teme de actualitate.

Astfel, prin aceasta activitate am văzut ce înseamnă cu adevărat munca în echipa, ce înseamnă să colaborezi cu elevi de diferite vârste. În opinia mea, activitatea și-a îndeplinit scopul, elevii înțelegând ceea ce le-a fost prezentat.”

Adelina Gruianu, XD

 

„La început am fost emoționată deoarece nu știam cum vor reacționa copiii, dacă vor fi captivați de activitățile realizate de mine și de colegele mele. Deși la început le era frica să participe, pe parcursul activităților au prins curaj, oferind răspunsuri inteligente la provocările adresate prin joculețele create de noi. La final i-am rugat să completeze un chestionar in care să ne spună părerea lor despre acțiunea realizată. Am fost plăcut surprinsă când am aflat că majoritatea  susțin că nu au nimic să ne reproșeze si de-abia așteptată sa ne revadă. Personal, de-abia aștept să mai particip la o astfel de activitatea deoarece îmi place sa interacționez cu copiii și să ajut la modelarea acestora, abordând teme precum „Respectul”. Această acțiune a reprezentat pentru mine nu doar un mod de a-i ajuta pe copii, ci și un mod prin care m-am putut dezvolta, îmbunătățindu-mi abilitățile de comunicare și dezvoltându-mi creativitatea prin realizarea joculețelor.”

Iarina Dalimon, IXB

 

„In opinia mea, activitatea desfasurata la Scoala Gimnaziala ’’Mihai Viteazul’’ impreuna  cu  elevii clasei a V-a A coordonati de doamna diriginta a avut un mare success. Majoritatea elevilor au fost receptivi si am reusit sa le captam atentia asupra materialelor prezentate.

De asemenea, eu consider ca le -am insusit copiilor cele doua valori europene, solidaritatea si comunicarea. Prin diferite joculete In echipa  le-am  dezvoltat  abilitatile de comunicare, dar si coordonarea intr –un grup menit sa obtina victoria. Apoi i-am supus la o provocare aceea de a gasi valorile europene intr un careu cu litere amestecate. Obiectivele acestei vizite eu cred ca au fost pe deplin indeplinite, elevii fiind incantati si bucurosi ca pot invata si altfel de la tineri putin mai mari ca ei, nu doar de la profesori rigurosi .

Totodata, activitatile de dezvoltare i-au incurajat pe copii sa isi exprime parerea, dar si sa isi reaminteasca cele trei simoluri ale Europei, imbinate cu o doza de veselie si amuzament cat pentru a nu-I plictisi. Cooperarea cu ei, dar si incurajarea la acele joculete i-au facut sa invete ceva intr-un mediu nu foarte formal, dezvoltandu-le si creativitea. Despre solidaritate elevii au fost impresionati cand le-am adus exemple reale din viata de zi cu zi, explicandu-le pe intelesul lor semnificatia acestei valori .

In concluzie, aceasta activiate  a reprezentat pentru mine un succes, datorita faptului ca acest colectiv a fost atent, nu a parut deloc plictist, ba mai mult erau foarte receptiv si dornic sa afle mai multe de la noi.

La final, Ie-am multumit pentru atentia lor si ne-au pus sa promitem sa mai venim, drept dovata activitatea noastra a fost pe placul lor.” 

Madalina Nistor, IXB

 

„Activitatea desfasurata la Scoala Gimnaziala „Mihai Viteazul” a fost un succes. Pot spune ca elevii clasei a V-a au fost placut surprinsi de jocurile ce ii implicau atat psihic, cat si fizic, concretizandu-si, in acelasi timp, niste notiuni elementare legat de Uniunea Europeana. Am descoperit ca, desi aflati la o varsta frageda, copiii sunt dornici sa se dezvolte in cat mai multe directii, descoperind tot mai multe despre mediul ce ii inconjoara. Am inceput prin pregatirea fondului teoretic, apoi captivarea atentiei in urma unor jocuri educative. In urma lor, s-au ales cu o multime de rasete si de momente placute si cu niste notiuni bine implementate.

Elevii au fost bucurosi sa auda ca vom mai colabora, gandindu-se la activitatile ce urmeaza sa le desfasuram impreuna si chiar afirmandu-si dorinta de a se implica intr-un astfel de proiect.”

Andreea Opritescu,9B

Activitatea m-a ajutat sa lucrez mai bine intr-o echipa in care toti oamenii au acelasi scop. Mi-am dat seama ca profesorii si invatatorii trebuie apreciati mult mai mult, deoarece depun un efort marit pentru a face fata unei clase pline cu elevi. De asemenea, mi-am dat seama ca ma pot organiza bine si ca pot respecta un anumit proiect si cu siguranta a fost inca un pas in dezvoltarea personala. Pe langa aceste fapte, am invatat si lucruri noi din prezentarile celorlalti colegi”
        Bianca Elena belu, 10C
 
„Aceasta activitate m-a facut sa realizez cat de dificil este sa lucrezi cu generatia mai tanara, desi profesorii o fac sa para atat de usor. Am invatat sa comunic mai simplu si sa explic copiilor notiuni complexe in cuvinte mai usoare. De asemenea, am realizat importanta jocurilor in cresterea si educatia unui copil, si necesitatea unui invatator/unei invatatoare foarte bine pregatit/e. Lucrul in echipa mi s-a parut exceptional, caci am reusit sa aducem o valoare europeana la intelesul copiilor, impreuna.”
Alina Ioana Radacina, 10C
 
„Activitatea cu privire la procesul de informare despre egalitate a fost o experienta placuta, din care am invatat sa comunic mai bine atat cu echipa din care am facut parte, cat si cu elevii carora le-am transmis informatia.”
Ana-Maria Gheorghe, 10C
 
„Mi-a placut faptul ca am putut facilita o mai buna intelegere asupra unei probleme de actualitate, migratia catre tarile europene, in special elevilor de clasa a VI-a, care au fost foarte receptivi. Am fost ascultat cu atentie, dovedind faptul ca ei chiar au fost interesati de prezentarea mea.
Mi-a placut, de asemenea, rolul pe care l-am avut la clasele I, deoarece am fost un personaj amuzant pe placul copiilor, ce ii ajuta sa participe fara retineri la activitate.”
Alexandru Codarcea, 9B